De tijd gaat snel! - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Inge Vennix - WaarBenJij.nu De tijd gaat snel! - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Inge Vennix - WaarBenJij.nu

De tijd gaat snel!

Blijf op de hoogte en volg Inge

26 Mei 2017 | Spanje, Palma de Mallorca

Het is inmiddels al een hele tijd geleden dat ik een verhaaltje heb geplaatst, druk druk druk natuurlijk. Nu is het best lastig om alle ervaringen die ik heb meegemaakt erin te zetten, maar ik ga mijn best doen en zal er een kort verslagje maken!

Waar zal ik eens beginnen.. We zijn ondertussen al erg gewend geraakt aan het mooie eiland en de Spaanse cultuur. Ook weten we nu wat ons iedere dag te wachten staat op stage en weten we waar we zo nodig mee moeten helpen. Dit is erg fijn! Anna en ik gaan omstebeurt met een tour mee, zowel Engels of Nederlands. Af en toe zijn we ook met een Franse of Duitse tour mee geweest. Zelf hebben we nog geen tour gegeven, hiervoor moeten we nog meer ervaringen voor op doen en de geschiedenis van de bezienswaardigheden uit ons hoofd leren. Hier gaan we zeker ons best voor doen en misschien in de toekomst dat we dan een tour zelf gaan geven. Als gids heb je wel een grote verantwoordelijkheid met het drukke verkeer, fietsen die kapot gaan en mensen die vallen (ja.. dat gebeurd ook wel is). Dus hiervoor moeten we goed op voorbereid zijn.

Ondertussen hebben we al 2 personeelsuitjes gehad, we noemen het de ''Nano party''. We zijn de eerste keer naar verschillende typische Spaanse barretjes geweest, waar we elke keer een klein hapje en niet te vergeten een drankje namen. We zijn geëindigd in het ''Shamrock café'' dit is een kroeg waar live wordt opgetreden. Die avond was er soort van Bob Marley muziek, super gezellig dus! Na vele shotjes Tequila was het verstandig dat we weer naar huis gingen. We hebben wel het juiste stage adres uitgekozen.. Wat kunnen die snel en veel drinken zeg. :o De 2e Nano Party volgde al snel. Dit was op de dag dat het bedrijf 3 jaar bestond, dat moest natuurlijk wel gevierd worden! Deze keer gingen we in een restaurant uit eten en daarna net als de vorige keer weer naar het ''Shamrock café''. Ook dit keer was het erg gezellig!

Op onze vrije dagen proberen Anna en ik elke keer meer een stukje van het mooie eiland te zien. Zo zijn we een dag met een oude trein genaamd ''Tren de Sóller'' naar het plaatsje Sóller geweest. Deze route ging langs mooie uitzichten en ging onder bergen/grotten door. Dit was erg mooi om te zien. In het plaatsje Sóller was niet veel te beleven dus hebben we de tram gepakt naar het plaatsje Puerto de Sóller. Dit is een klein havenstadje gelegen aan een mooie baai met vele winkeltjes, bars en restaurantjes. Hier hebben we wat gegeten en aan het strand gelegen. Rond half 7 gingen we maar weer terug naar 'ons' vertrouwde stadje Palma. We hadden meer verwacht van dit uitstapje maar het was toch wel leuk om mee gemaakt te hebben. We hebben al een paar keer een bezoekje gebracht aan El Arenal. Dit plaatsje is toch wel echt leuk voor de opstap vakanties en er zijn veel jongeren. Er hangt een gezellig sfeertje, ook al lopen er vele dronken Duitsers rond die net naar Megapark zijn geweest rond 2 uur in de middag.. Dit is toch wel erg grappig om te zien. Er zijn daar ook vele Nederlandse clubs dus dat is wel erg gezellig om daar opstap te gaan.

Inmiddels hebben we al 2 keer bezoek gehad van bekende uit Nederland. Ik ben een keertje uit eten geweest met mijn schoonouders, het was erg leuk om mijn plekje hier te laten zien. Ook de ouders van Anna zijn deze week op bezoek. Eergisteren zijn we met de auto opzoek geweest naar mooie uitzichten dichtbij Cap de Formentor. Nou, dit was zeker gelukt! We kregen super mooie uitzichten over de zee en bergen, de lange/warme rit was zeker de moeite waard. Hierna zijn we naar een mooi strand gereden genaamd 'Platja de Muro', dit strand schijnt erg veel op de stranden in Curacao te lijken. Het water was helder blauw met super wit zand, erg mooi dus! Gisteren zijn we naar het strand 'Platja de Illetas' wat iets dichterbij ons ligt gereden en zijn we hier ook weer lekker aan het strand gaan liggen. Na afloop zijn we wat gaan eten in het huisje van de ouders van Anna. Erg leuk om te zien!

Dit was mijn korte samenvatting, de volgende keer zal ik wat sneller iets plaatsen!

Groetjes vanuit het mooie Mallorca