Begin van het stage avontuur - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Inge Vennix - WaarBenJij.nu Begin van het stage avontuur - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Inge Vennix - WaarBenJij.nu

Begin van het stage avontuur

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

03 Mei 2017 | Spanje, Palma de Mallorca

We zijn nu weer 3 dagen verder na mijn vorige reisverslag. Waarvan ik 2 dagen heb stage gelopen en 1 dag vrij heb gehad. Niet verkeerd dus! De eerste stage dag was spannend en erg wennen. We zijn met de bus richting het centrum gegaan en vanuit daar nog een stukje gelopen naar ons stagebedrijf Nano Bicycles. Daar begint ons avontuur dan eindelijk, we stellen ons voor aan Vanesa en Leo en we wachten rustig af totdat ze tijd hebben voor ons. Eerst kregen we wat uitleg over allerlei dingen en hebben we het rooster gekregen voor deze week. De tijden zijn erg chill namelijk van 10 tot 2 's ochtends en 's middags nog 2 uurtjes van 5 tot 7 uur, dus dat is prima te doen! Die dag heb ik in de shop gestaan en Anna mocht met een Engelse fietstour mee wat ze erg leuk vond. In de shop was het erg wennen, ik probeerde zoveel mogelijk te helpen waar nodig was maar dit was best lastig omdat ze veel hun eigen ding deden en onderling Spaans praatten. In de shop komen mensen fietsen huren en dit moet gereserveerd worden, de fietsen moeten worden klaar gezet en op goede hoogte in worden gesteld. Ik keek veel mee en probeerde de mensen te helpen om de juiste hoogte van de fiets in te stellen en natuurlijk 'have a nice day!' te wensen. Om 2 uur was Anna terug van de fietstour en zijn we lekker gaan lunchen ergens in de buurt en zijn we even gaan bij kleuren op het strand. Dit vloog voorbij want om 5 uur moesten we alweer terug naar de shop. In deze 2 uurtjes hebben we nog meer uitleg gehad en hebben we de fietsen die terug kwamen van de klanten weg gebracht naar de shop die om de hoek zit. Na deze indrukwekkende eerste stage dag wilden we nog even boodschappen doen voor het diner maar helaas, de winkels waren gesloten omdat het first of may was (dag van de arbeid). Dus 'helaas' moesten we maar weer uiteten gaan. Als goed alternatief zijn we lekker Paella gaan eten in een mooi restaurantje om de hoek.

De tweede stage dag verliep voor mij een stuk beter. Ik mocht met een Nederlandse fietstour mee die begeleid werd door Gerben, een Nederlandse man die al een tijdje in Spanje woont. De groep bestond uit 17 Nederlandse personen, super gezellig dus! De tour ging door Palma de Mallorca en we zagen de mooiste gebouwen en gebieden van Palma. Ik moest achteraan fietsen om de groep zo een beetje bij elkaar te houden en kijken of alles wel goed verliep. Uiteindelijk is het de bedoeling dat ik ook zo'n groep ga rond begeleiden dus ik moest goed opletten wat Gerben vertelde en hoe de route ongeveer gaat. Je hebt verschillende fietstours bij Nano Bicycles, dit was een fietstour van 3 uur die door het historische stadje/gebouwen gaat. De tijd vloog dus het was alweer snel 2 uur en kon ik met me geleende fietsje weer terug naar het appartement. Anna was vrij die dag en had een lekkere salade gemaakt die we samen gingen opeten. Daarna veel boodschappen gedaan wat nog een heel gedoe was op de fiets. Vol geladen weer terug naar het appartement en ik kon meteen weer door naar het stage bedrijf want het was alweer bijna 5 uur. Die 2 uurtjes duurden erg lang, het was niet druk dus ik moest fietsen poetsen.. Tja dat hoort erbij maar het is niet mijn grootste hobby. Natuurlijk ook weer wat fietsen naar de anders shop gebracht maar het was niet druk die dag dus dat viel ook wel weer mee. Eind goed al goed stagedag 2 zit er ook weer op.

Vandaag waren we allebei vrij en zijn we de dag begonnen met uitslapen. Ook wel is fijn! Daarna hebben we de fietsen gepakt en zijn we een stuk richting Portopi gefietst. We kwamen daar een super mooi uitzicht tegen, super blauwe zee, mooie rotsen en hoge golven. We gingen dit even van dichterbij bekijken en zagen opeens allemaal naakte mensen liggen. Dit is even schrikken natuurlijk, deze oude verrimpelde billen en uitgezakte tietjes zagen wij niet aankomen (niet iedereen heeft zo'n strak lichaam als ons). Maar goed, uiteindelijk geen goed strand gevonden in Portopi en zijn we toch maar weer terug gefietst naar het strand in Palma. Na de verbranden calorietjes konden we gaan genieten van de zon en het aller belangrijkste lekker bruin worden! :)


  • 04 Mei 2017 - 18:41

    Ruud:

    Daaaag schaaaaat! Leuk om te lezen! En zo te zien heb je het goed naar je zin samen met Anna! Veel plezier daar! ;) X

  • 11 Mei 2017 - 14:44

    Susanne :

    Leuk om te lezen over je ervaringen. En fijn dat je uiteindelijk wel een goed strand hebt gevonden. ;)

    Veel plezier, mooie ervaringen en heel veel succes!

    Groeten,
    Susanne

  • 16 Mei 2017 - 10:45

    Walther:

    Hoi Inge,
    Zo te lezen hebben jullie het naar jullie zin. Hopelijk hebben jullie het Spaanse levensritme al goed te pakken?

    Heb je al zelfstandig een groep rondgeleid? Ben benieuwd.

    Nog veel plezier en succes op jullie stage.

    groet Walther

  • 23 Mei 2017 - 15:42

    Karin Swijter:

    Haha, wat een verschillende ervaringen... ik lees dat jullie er wel plezier in hebben. Geniet van alles!

Tags: Portopi, Day5

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 18 April 2017
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 4829

Voorgaande reizen:

29 April 2017 - 10 Juli 2017

Mijn eerste reis naar Spanje!

Landen bezocht: